آموزش ESO جدید را افزایش می دهد

[ad_1]




وزارت آموزش و پرورش تحصیلات متوسطه را با تعداد بیشتری ارائه می دهد توجه به تنوع ، سواد دیجیتالی ، مهارتهای مقطعی و دیدگاه جنسیتی، همانطور که در پیش نویس قانون اصلاح آموزش متوسطه اجباری (ESO) بیان شده است.

پروژه ای که RNE به آن دسترسی داشت بر ضرورت ترویج آموزش های بیشتر “مستقل ، معنی دار و تأملی” تاکید کرد. جنبه هایی که باید روی آنها کار کرد “از همه اشیا”، از بیان شفاهی و نوشتاری تا مهارت های دیجیتالی ، کارآفرینی، ترویج روح انتقادی یا تربیت احساسی و در اوراق بهادار ، به هر حال. به طور مشابه س questionsالات مانند برابری زن و مرد ، آموزش بهداشت ، از جمله عاطفی-جنسی

انعطاف پذیری برای سازگاری با تنوع بدن دانش آموز

پیشنهاد آموزشی بر تنوع دانش آموزان تأکید می کند ، که برای آن الف انعطاف پذیری بیشتر در سازمان و محتوا.

برای این منظور ، سازگاری برنامه درسی ، گروه بندی بر اساس مناطق ، تقسیم به گروه ها ، ارائه موضوعات اختیاری ، برنامه های تقویتی و سایر اقدامات حمایتی شخصی پیش بینی شده است. در این معنا، این قانون برنامه های متنوع برنامه درسی را بازیابی می کند ، با متدولوژی جهت دستیابی به عنوان ESO.

در ثانویه جدید ، با این حال سه دوره اول دارای موضوعات مشترک برای همه دانش آموزان است ، به این ترتیب انشعاب تا یک سوم حذف می شود. بنابراین ، از سال چهارم ESO ، اکنون سه موضوع را می توان برای راهنمایی مسیر “هم برای آموزش اجباری و هم برای گنجاندن در زندگی کاری” انتخاب کرد.

مراکز نیاز دارند ارزیابی شایستگی های دانش آموزان سال دوم ، با شخصیتی “آموزنده ، سازنده و راهنما” برای جامعه آموزشی.

سواد دیجیتال ، حقوق LGTBI ، کارآفرینی ، خودشناسی

پروژه اصلاحات مشخصات دانش آموزان در پایان تحصیلات ابتدایی با هشت مسابقه ، که روح قانون را متراکم می کند برای این بخش از آموزش و پرورش ، آنها تصریح می کنند که این یک “سند کار” است که با جوامع خودمختار نهایی می شود. شایستگی ها عبارتند از:

  • ارتباط زبانی
  • چند زبانه
  • ریاضیات و شایستگی در علم و فناوری
  • دیجیتالی
  • شخصی ، اجتماعی و برای یادگیری یادگیری
  • شهروند
  • کارآفرین
  • در آگاهی و بیان فرهنگی

بنابراین ، متن صلاحیت دیجیتالی را به عنوان a توصیف می کند “استفاده ایمن ، سالم ، پایدار ، انتقادی و مسئولانه” از فناوری های دیجیتالدر حالی که درک صلاحیت های فردی و اجتماعی به عنوان توانایی “خودت را بشناس، رشد مستمر شخصی را می پذیرد و ترویج می کند ».

“سواد مدنی” ، ص ارزشهای دموکراتیک و پایدار، مطابق با دستور کار 2030 ، حتی دارای یک موضوع خاص است: آموزش در ارزشهای مدنی و اخلاقی. این مسائلی مانند مبارزه با نابرابری و فقر ، دانش و احترام به حقوق LGTBIQ +، تاریخ دموکراتیک اسپانیا و نهادهای آن یا “جدی ترین مشکلات زیست محیطی اجتماعی”.

سرانجام، رقابت کارآفرینی این مسئله محور است و “مطابق امکانات و ایده ها عمل می کند.” بیش از یک روش ، به عنوان “رویکرد حیاتی” ارائه می شود.

امتحانات اصلاحی را حذف کنید و روی ارزیابی مداوم شرط بندی کنید

در قوانین پیشنهاد شده توسط بخش Pilar Alegría ، تکرار کنید دوره “اختصاصی” خواهد بود ، همانطور که می توان آن را فقط یک بار در یک دوره و حداکثر دو بار در طول دوره آموزش اجباری ارائه داد. امتحانات اصلاحی ژوئن-سپتامبر لغو می شود و به جای آن متعهد به ارزیابی مستمر می شود.

این معلمان ممکن است به دنبال افزایش دوره باشند ، حتی در موارد ناموفق ، اگر مناسب تشخیص داده شود ، “کسانی که بدون گذراندن همه دروس یا زمینه ها پیشرفت می کنند ، از برنامه های تقویتی که توسط کادر آموزشی تعیین شده است پیروی خواهند کرد.”

دین داوطلبانه می شود و برای ارزیابی به حساب نمی آید ، اگرچه همه مراکز به آن نیاز خواهند داشت تضمین می کند که به خانواده هایی که به آن نیاز دارند و همیشه در ساعات مدرسه آموزش داده شود. دانش آموزانی که از این درس استفاده نمی کنند باید از این زمان برای تقویت مهارت های مقطعی ، با کلاس های تقویت و حل مسئله استفاده کنند.

در نهایت ، قانون توزیع قوا را تغییر می دهد و دولت ، با مشورت با جوامع خودمختار ، تعیین می کند “حداقل تمرینات”: جنبه های اصلی برنامه درسی ، اهداف ، شایستگی ها ، محتوا و معیارهای ارزیابی.

لازم الاجرا شدن استاندارد خواهد بود اجباری از سال تحصیلی آینده، اگرچه جوامع خودمختار مورد نظر خود می توانند اصلاحات را امسال اجرا کنند.

[ad_2]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *