مربوط به روز سه شنبه ، 4000 فروشنده به خیابان های دوازده شهر آمدند از احزاب سیاسی بخواهند که به اصطلاح “قانون سواران” را در کنگره تصویب نکنند ، قانونی که توسط دولت تصویب شده است که سیستم عامل های دیجیتال را ملزم می کند توزیع کنندگان خود را به عنوان کارمند برای حداکثر سه ماه استخدام کنند و همچنین انتقادات “ضد -گروه های خودمختار برای “ناکافی” دانستن آن
انجمن اتومبیلرانان حرفه ای مستقل (APRA) و Repartidores Unidos (Repartidoresunidos.org) این تظاهرات را در مادرید ، بارسلونا ، والنسیا ، آلیکانته ، پالما د مایورکا ، لاس پالماس د گرن کاناریا ، اووییدو ، خیخون ، مالاگا و آلباسته برگزار کردند. به گفته وی ، این قانون “گام بعدی” برای “بیش از 15000 مرد را با زایمان بیکار بگذارید“، اشاره به خطر بسترهای نرم افزاری تحویل دیجیتال برای استفاده از فریلنسرها برای کاهش نیروی کار خود.
دولت در میان اعتراضات قانون سواران را تصویب کرد
“این قانون بدون مشارکت کسی نمی تواند حکمی باشد“گفت: توزیع کنندگان در سیستم عامل هایی مانند Deliveroo ، Uber و Glovo و همچنین آمازون یا Seur ، که بسیج شده اند تا از اعضای خود در کنگره مستقیماً” نه “را برای مصوبه دولت تصویب کنند.
در ماه های اخیر ، تیم طرفدار خودمختاری مزایای مدل جدید ارائه شده توسط قانون سواران را زیر سوال برده است شرکت ها ممکن است انتخاب این خدمات را به خارج از کشور انجام دهند، و به عنوان مثال مورد پلت فرم Just Eat را ذکر کنید. علاوه بر این ، آنها استدلال می كنند كه شرایط كار و حقوق تأمین كنندگانی كه در شركتهایی با خدمات تأمین خود كار می كنند “به خودی خود” بهتر از مشاغل آزاد نیستند.
آنها به دنبال اتحاد تلاشهای خود در اروپا هستند
“سواران” هم حاضر شدند جلوی مقر اتحادیهمانند مورد CC.OO. در بارسلونا “عدم حضور در بحث تنظیم عملکرد سیستم عامل ، چه در اسپانیا و چه در اروپا” را مورد انتقاد قرار دهد. این وزارتخانه به همراه CC.OO و UGT و سازمانهای تجاری CEOE و Cepyme در مارس گذشته به توافق رسیدند تا وضعیت این کارگران را تنظیم کنند.
این انجمن ها حتی آماده رسیدن به اروپا هستند. هر دو APRA و RepartidoresUnidos.org تماس خود را با انجمن های شریک در کشورهای دیگر مانند ایتالیا ، فرانسه یا مالت برای مشورت و پیوستن به نیروهای خود در اروپا آغاز کرده اند ، جایی که آنها می خواهند “بدخواهی” روند “قانون سوارکار” را محکوم کنند. در اسپانیا . “و جستجو کنید حمایت در سازمانهای اروپایی.
جوردی ماتئو ، رئیس APRA ، از ملاقات با مدیر کمیسیون اروپا برای استراتژی اشتغال در ماه آوریل خوشحال شد. وی هشدار داد: “اروپا می خواهد سوارکاران را بشنود. بگذارید وزیر دیاز این را در نظر بگیرد. توزیع کنندگان همچنان برای شنیده شدن در سراسر اروپا به مبارزه ادامه می دهند.”
وزیر کار یولاندا دیاز ، به نوبه خود ، در کنفرانس مطبوعاتی پس از شورای وزیران تأکید کرد که این قانون “نشانه زمان را تغییر خواهد داد” و اسپانیا را در این موضوع پیشتاز قوانین بین المللی قرار می دهدخوب ، “هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که جرات تصویب قانون در این مورد را داشته باشد.” وی همچنین اصرار داشت که “مرد جوانی که دوچرخه سوار است کارآفرین نیست” ، مطابق با رای دادگاه عالی در سپتامبر 2020 که تأمین کنندگان استخدام می شوند ، نه خود اشتغالی.
کسانی که از استخدام کارگران حمایت می کنند ، آن را “ناکافی” می دانند
این مقررات همچنین توسط Riders x Rights مورد انتقاد قرار گرفته است که سالها تهیه کنندگان را به دلیل عدم رعایت مقررات فعلی کار محکوم کرده است. “این کافی نیست، چیز کمی برای جشن گرفتن وجود دارد“، مقامات در بیانیه ای یادآوری کردند که مواضع آنها توسط بازرسی کار و چندین تصمیم دادگاه پشتیبانی می شود.
“بدون تضمین سازگاری به طور ناگهانی انجام می شود“
اگرچه “قانون” سواران “واضح” مطابق با خواسته های آن است ، انجمن هشدار می دهد که روند استخدام “به طور ناگهانی و بدون تضمین دوام” توزیع کنندگان فعلی انجام می شود. علاوه بر این ، “تضمین نشده است که این شرکت ها پیمانکارهای فرعی را انتخاب نکنند” ، این قانون “تقریباً پنج ماه برای ادامه کار شرکت ها برای نقض حقوق کار” مهلت داده است و امکان این توزیع کنندگان خارجی را ندارد “بدون سند” می تواند وضعیت آنها را حل کند.
Riders x Rights همچنین ابراز تأسف می کند که شرکت های کلاهبرداری توسط “تحریم” نشده اند “جریمه های میلیونر”مانند ایتالیا. آنها محكوم كردند: “در طول این سال مذاكرات ، وزارت كار تسلیم بسیاری از مقامات رئیس شد و آنها تمام پیشنهادهای اتحادیه ها را حذف كردند.”
در اسپانیا تخمین زده می شود که در حال حاضر نزدیک به بین 20،000 تا 30،000 ارائه دهنده پلت فرم دیجیتالعمدتا در تحویل غذا در خانه متمرکز شده است.
آخرین دیدگاهها