موزه رینا صوفیا “توسعه مجدد کامل” مجموعه دائمی خود را ارائه داد که “توسط اپیزودها” شناخته خواهد شد و این نوامبر آینده به پایان می رسد با مجموعه ای متشکل از حدود 2000 کار می کند -70٪ آن قبلا نشان داده نشده است – شش فضای مختلف را در گالری اشغال می کند.
Reina Sofía ، مدیر ، توضیح داد: “این موزه یک مخزن یا انبار نیست ، بلکه سایتی است که باید ابزارهایی را برای درک افراد در اختیار مردم قرار دهد. این بعنوان یک موسسه تقریباً یک الزام اخلاقی است.” مانوئل بورخا-ویلکه بر نیاز اصرار ورزید برای بحث در مورد هنر معاصر معاصر
“آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. هنر چیست و چه چیزی نیست؟“، وی با یادآوری اینکه در این بازآرایی مجموعه شامل طراحی و معماری خواهد شد و محیط زیست یا استعمار از جمله موضوعات اصلی است ، وی سال کرد. “او به دنبال” تغییر رنگ “نگاه است ، نه اینکه آثار را از منظر سنتی مشاهده کند.”، اضافه.
ظاهری که این مجموعه فراهم خواهد کرد دارای هویت ملی است اما در رابطه با سایر کشورها است. “این موزه از یک مکان خاص صحبت می کند ، که تاریخ یک کشور است ، اما هیچ محدودیت ملی وجود ندارد. در این قسمت می بینید که چگونه تبلیغات آمریکایی به اسپانیا می رسد ، آغوش آیزنهاور با فرانکو ، یا اینکه چگونه هنرمندان اسپانیایی در ایالات متحده دیده می شوند. “
اولین “قسمت” از این داستان در مجموعه خواهد بود که ادامه دارد از “سوژه فردی آمریکایی” در دهه 1950 تا “مضمون بیگانه” لوئیس گوردیلو. به زودی Reina Sofía به اپیزود “آمریکای لاتین” روی می آورد و قسمت بعدی “تبعید و خودمختاری” خواهد بود.
نمایی از اشیایی که بخشی از اولین قسمت از سازماندهی مجدد مجموعه دائمی موزه Reina Sofía است ، به نام “آنها ما را می بینند: از مدرنیته تا توسعه” EFE / رودریگو خیمنز
کولا-کائو و کاپیتان تندر
در مورد این اتاق های اول نویسندگانی مانند ماکس اوب اگر این “ثانویه باشد ، در فصل تبعید اصلی خواهد بود” – یا “عنکبوت” معروف لوئیز بورژوا، علاوه بر بخشهای خاص مانند “بحران مردانگی” یا “1960. نیویورک اسپانیا را به نمایش می گذارد.
اما یکی از نویسندگان ، مورد تأکید خود بورخا-ویلل ، بود روژلیو لوپز کوئنکا با “Y استعماری … (2021)” ، که این ایده آل را با واقعیت استعمار که هنوز در آن زمان در گینه اسپانیا وجود داشت ، در تضاد قرار می دهد.
برای این منظور ، او از قضا از مواد مختلف آن زمان استفاده می کند ، اعم از یک قایق قدیمی ماشین-کائو یا یک عکس از دانه برف اورانگوتان حتی کمیک های کلاسیک از “El Guerrero del Antifaz” ، “El Capitán Trueno” یا اخبار NODO و همچنین انواع دیگری از اسناد برای این لحظات (کاتالوگ نمایشگاه ها ، عکس ها و کتاب ها).
نمایی از اشیایی که بخشی از اولین قسمت از سازماندهی مجدد مجموعه دائمی موزه Reina Sofía است ، به نام “آنها ما را می بینند: از مدرنیته تا توسعه” EFE / رودریگو خیمنز
12000 متر مربع
پس از بازآرایی در سال 2010 ، این “بازخوانی کامل” قبلاً کل مجموعه را تحت تأثیر قرار داده است، از جمله آخرین هنر از دهه هشتاد تا به امروز. نتیجه حاصل سالها تحقیق و گنجاندن صدها اثر از طریق کمک های مالی ، سپرده ها و خریدها است.
بازسازی کامل شامل مجموعه ای در حدود 2000 اثر که در شش فضای مختلف گروه بندی شده اند (طبقه چهارم و دوم ساختمان Sabatini ، اتاق های A1 و A0 ، طبقه دوم هنوز در دست بازسازی است و Nouvel 1 و Nouvel 0) ، در کل بیش از 12000 متر مربع ، که میزبان این داستان جدید خواهد بود.
بورخا-ویل پیشرفت کرد که نتیجه نهایی نیز نتیجه آن خواهد بود “بازخورد درباره هر آنچه در موزه رخ داده است
سالهای گذشته “، با قطعاتی از هنرمندانی مانند ریچارد همیلتون یا Dorothea Tanning. این موزه اکنون هسته اصلی مجموعه را در طبقه چهارم ساختمان ساباتینی تحت عنوان “آنها ما را می بینند: از مدرنیته تا توسعه” واقع شده است به نمایش می گذارد.
نمایی از سایتهایی که بخشی از اولین قسمت از سازماندهی مجدد مجموعه دائمی موزه Reina Sofía است ، با نام “آنها ما را می بینند: از مدرنیته تا توسعه” EFE / رودریگو خیمنز
برنامه “دور از گردشگری”
مدیر گالری هنری قبلاً در ماه مارس گذشته توضیح داده بود که این سازماندهی مجدد این همچنین به معنای تغییر در نمایشگاه های موزه در آینده است ، به ویژه در مورد نمایشگاه های بزرگ.
“ما بسیار بزرگ هستیم و هنوز ظرفیت رشد داریم ، اما برنامه ای با هدف گردشگری نخواهد بود، موارد استفاده تغییر خواهد کرد. افرادی که در مکانها هستند کارشان تمام است و حتی نمی دانند کجا بودند. اکنون سرعت کمی کندتر خواهد بود و تحقیقات نقش اصلی را بازی می کند. “
آخرین دیدگاهها