محدودیت های جدید سرعت برای جاده ها و تقاطع های شهری مصوب در ماه نوامبر ، آنها در حال حاضر در سراسر اسپانیا در حال اجرا هستند. به گفته اداره کل ترافیک ، در درجه اول دلایلی که آن را به اجرای این اقدام سوق داده است درخواست از شوراهای شهر دارای یک چتر قانونی هنجاری باشند و بتوانند 30 کیلومتر در ساعت را در شهرکهای خود استفاده کنند.
این معیار تقریباً 70٪ خیابانهای اسپانیا را تحت تأثیر قرار می دهد و محدودیت ها اجباری است. اگر مورد احترام قرار نگیرند ، مجازات دارند ، بنابراین هزینه مجازات با سرعت در شهرها می تواند نوسان داشته باشد بین 100 تا 600 یورو، علاوه بر از دست دادن 6 نقطه روی نقشه رانندگی
از 11 مه ، سرعت مجاز در جاده های شهر 20 کیلومتر در ساعت در جاده هایی است که دارای یک جاده و یک سکو پیاده رو هستند. از جانب 30 کیلومتر در ساعت در جاده های یک خطه در مسیر حرکت و 50 کیلومتر در ساعت در جاده های دارای دو یا چند خط در هر جهت حرکت. در ماه سپتامبر ، بیلبائو پیش رفت و اولین شهر در جهان با بیش از 300،000 نفر بود که سرعت خود را به 30 کیلومتر در ساعت محدود کرد.
نزدیکتر – 30 کیلومتر در ساعت ، حداکثر سرعت در شهر – اکنون گوش دهید
برای کمک به اجرای آن ، DGT و فدراسیون شهرداریها و استانهای اسپانیا از این قابلیت برخوردارند یک راهنما منتشر کرد که رئیس شوراهای شهر و نهادهای محلی است. سند در حال بررسی است 32 موقعیت و مثال واقعی.
سرعت 30 در جاده های شهر با هدف کاهش میزان تصادفات است. احتمال مرگ در صورت فرار کردن اگر با سرعت 30 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید 15٪ است با سرعت 50 کیلومتر در ساعت به 85٪ افزایش می یابد، طبق مطالعات مختلف DGT اضافه می کند که باعث کاهش آلودگی ، صدا و کاهش سرعت در شهرها به 30 کیلومتر در ساعت می شود یکی از اولویت های برنامه تا سال 2030. برای امن تر کردن شهرها
محدودیت های جدید سرعت ، ریتم شهرها را تنظیم می کند
در سال 2019 ، درصد تصادفات در بزرگراه ها 6 درصد کاهش یافته است ، در حالی که در شهرها به همان نسبت افزایش یافته است. در همان سال ، 82٪ از 519 مرگ و میر در یک تصادف خیابانی ، مصرف کنندگان آسیب پذیر بودند ، یعنی. عابر پیاده ، دوچرخه سوار و راننده.
شهرهای اصلی اسپانیا این مدل را پیاده سازی کرده بودند شهر 30 در احکام شهرداری شما:
مادرید
محدودیت سرعت 30 اکتبر در ساعت از اکتبر 2018 اعمال می شود.، در آن زمان علائم متناقضی تغییر داده شد ، مانند خیابانهایی که حداکثر 40 یا 50 کیلومتر در ساعت داشتند ، اما در هر جهت فقط یک خط داشتند. این اقدام 90٪ خیابانها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و یک کمپین اطلاعاتی قدرتمند برای شهروندان خواهد داشت.
بارسلونا
در بارسلونا اعمال شده از سال 2007 و بیش از نیمی از خیابان ها (52.3٪) در پایان سال 2019 محدودیت 30 داشتند که 1013.8 کیلومتر بود. پیش بینی می شود که قبل از پایان سال جاری ، این امر 75٪ از جاده ها را تحت تأثیر قرار دهد ، که به 1،351.8 کیلومتر می رسد ، که محدودیت برای برخی از جاده های اصلی شهر که هنوز تکمیل نشده اند اعمال می شود. .
والنسیا و گاندیا
1 سپتامبر 2015 والنسیا در حال حاضر مجبور به گردش با سرعت 30 کیلومتر در ساعت در خیابان های مرکز تاریخی است و در ژوئن 2019 به تمام خیابان ها با یک خط یا یک مسیر در هر جهت گسترش یافته است ، که به معنی 2374 جاده (64.3٪) است: 630 کیلومتر خیابان های در مجموع 980 و انتظار می رود به 727.53 کیلومتر برسد.
این محدودیت سرعت در بیشتر خیابان های گاندیا وجود دارد و اقدامات دیگری مانند “لا مورادا” قبلاً در ساحل و کل مرکز تاریخی ، جایی که عابران پیاده اولویت دارند و فقط همسایگان و بازرگانان دسترسی دارند.
سویل
پایتخت اندلس قبلاً همه را اعلام کرده بود مجموعه تاریخی مانند منطقه 30 و منطقه 20 با گردش اولویت برای عابران پیاده و دوچرخه سوار و اکنون آماده برای اجرای این اقدام است که اکثر خیابانهای شهر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
ساراگوسا
قبلا، پیش از این در سال 2009 معرفی شد در مفاد آن احتمال محدودیت تردد در خیابانهای یک خطه به 30 کیلومتر در ساعت وجود دارد و یک سال بعد همه آنها به آرامش می رسند. در حال حاضر وجود دارد 70 کیلومتر “خط دوچرخه” در جاده هایی با دو یا چند خط در هر جهت ، که در آن سرعت در 30 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
مالاگا
اندازه گرفتن 72.8٪ خیابانها را تحت تأثیر قرار خواهد داد (3،603) و ارتباطات در مواردی که توسط شورای شهر مورد بررسی قرار می گیرد ، تقویت می شود ، که به کمپین انتشار اداره کل ترافیک (DGT) می چسبد و آن را از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی خود منتشر می کند.
مورسیا
به طور کلی ، حداکثر حد 50 کیلومتر در ساعت قبلاً اعمال شده است و نیازی به اقدام در این زمینه نیست ، همانطور که برای جاده های دیگر ، به غیر از جاده هایی که یک سکوی مشترک هستند و سایر موارد ، که به دلیل معیار پیکربندی آنها با محدودیت 20 کیلومتر در ساعت ، سرعت آنها 20 کیلومتر در ساعت و بقیه تا 30 کیلومتر در ساعت است.
پالما دو مایورکا
نخل اعلام شد سیوتات 30 در اکتبر 2020بنابراین ، حداکثر سرعت در همه خیابان ها است ، به جز 190 جاده ، که می توانید حداکثر 40 یا 50 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید ، که یکی از جاده های اصلی و با ترافیک بیشتر است. از مجموع 2700 خیابان ، حدود 93٪ تحت تأثیر این اقدام قرار دارند. هدف نهایی کاهش سرعت مجاز در مجموع 38 کیلومتر خیابان است.
نخل های بزرگ قناری
این اقدام در نتیجه شیوع ویروس کرونا به منظور آرام سازی ترافیک آغاز شد و شورای شهر در حال کار بر روی آن است راهنمای جدید برای علائم شهری، که به طور مشترک با آیین نامه جدید تحرک تصویب خواهد شد.
بیلبائو
در ماه سپتامبر ، این اولین شهر در جهان با بیش از 300000 نفر ساکن بود که سرعت را در 30 کیلومتر در ساعت در تمام خیابان های خود محدود کرد ، به طوری که نزدیک به 80٪ وسایل نقلیه زیر این حد است. تصادفات جاده ای 28٪ ، جریمه چراغ قرمز 43٪ ، تعداد وسایل نقلیه ورودی به شهر 1.9٪ و همچنین آلودگی و صدا کاهش یافته است.
آلیکانته
از ژوئن 2020 ، کاهش دسترسی به 30 کیلومتر در ساعت در 15 راه اصلی دسترسی به شهر اعمال می شود ، محدودیتی که از 1 مه به خط راست برخی از خطوط افزایش یافته است تا ایمنی تعداد بیشتری از دوچرخه سواران را تضمین کند .
والادولید
این اقدام بین 70 تا 80 درصد از خیابانهای 1845 شهری (بیش از 1200) خیابان را تحت تأثیر قرار می دهد ، اگرچه برنامه ریزی شده است که به طور استثنایی با علائم مشخص به 50 کیلومتر در ساعت افزایش یابد. شورای شهر ماه هاست که حتی به درخواست همسایگان در برخی خیابان ها علائم خود را تغییر داده است.
A Coruña و Santiago de Compostela
اعلامیه “شهر 30” تقریباً در کل شهر لاکرونیا اجرا شده است ، به استثنای برخی خیابانها که در هر جهت بیش از یک خط دارند و حد 50 کیلومتر در ساعت خود را حفظ خواهند کرد.
در آگوست 2018 ، محدودیت سرعت در Ensanche de Santiago de Compostela به 30 کیلومتر در ساعت محدود شد ، اقدامی با هدف تسهیل همزیستی رانندگان شخصی با دوچرخه سواران و عابران پیاده و همچنین کاهش ترافیک در منطقه.
اوییدو و گیخون
اووییدو یکی از شهرهایی است که این محدودیت سرعت قبلاً در بسیاری از خیابان های آن اعمال شده است. در گیخون ، بزرگترین شهر این ایالت ، اخیراً باید مصوبه جدیدی تصویب می شد.
پامپلونا
برای سالهای زیادی ، 60 درصد خیابان ها به 30 کیلومتر در ساعت محدود شده بودند و با اجرایی شدن مقررات جدید تحرک در آگوست 2019 ، همان محدودیت هایی اعمال شد که اکنون در سراسر اسپانیا اعمال می شود. از 740 خیابان 583 خیابان 30 کیلومتر در ساعت ، 73 خیابان 50 کیلومتر در ساعت و 84 خیابان 20 کیلومتر در ساعت است.
سنت سباستین
باز می شود مانند در 5/88 درصد خیابانهای آن تحت تأثیر قرار گرفته اند و کسانی که از مناطق دارای اولویت برای حمل و نقل عمومی یا محیطی هستند ، محدود به 40 و 50 کیلومتر در ساعت.
سانتاندر
در ماه مه سال گذشته ، به دلیل همه گیری ، او مسئولیت را به عهده گرفت شهر 30 و در این سال گذشته سرعت 30 کیلومتر در ساعت در جاده هایی مانند Floranes ، Vargas و Fernández de Isla ، Magallanes ، کل منطقه Ensanche.
لوگرونو
30 کیلومتر در ساعت بیشتر مناطق شهر را تحت تأثیر قرار خواهد داد ، زیرا فقط خیابان های دو بانده در هر جهت 40 کیلومتر در ساعت و فقط در یکی از آنها خواهد بود. همه خیابانهای آسیب دیده از قبل علامت گذاری شده اند به دلیل محدودیت سرعت 30 کیلومتر در ساعت.
لئو
شورای شهرداری این پروژه را در ژوئن گذشته اجرا کرد شهر 30 و طبق داده های شهرداری ، متوسط گردش در این مناطق زیر 30 کیلومتر در ساعت است. علاوه بر این ، وی نصب می کند هفت خط جدید دوچرخه سواری با حداکثر سرعت 20 کیلومتر در ساعت.
آلباسیت
در آگوست سال 2020 ، مدل “City 30” به بازار عرضه شد که با کمک آن دسترسی ها به شهر که هیچ نشانه دیگری ندارند ، با سرعت 60 کیلومتر در ساعت گردش می کنند. در جاده هایی مانند جاده کمربندی و جاده هایی که در املاک صنعتی گنجانده شده است ، 40 کیلومتر در ساعت و در سایر خیابان های منطقه شهری 30 کیلومتر در ساعت است. که در مسیرهای دوچرخه سواری که در پیاده روها ردیابی می شوند ، 15 کیلومتر در ساعت است.
Caceres ، Placencia و Merida
در بسیاری از خیابانهای کاسرس در حال حاضر سرعت تا 30 کیلومتر در ساعت و حتی 20 کیلومتر در ساعت در مجاورت شهر با بنای تاریخی کاهش یافته است ، بنابراین تغییرات “بسیار کمتر از آنچه انتظار می رود” تأثیر می گذارد ، به گفته منابع شهرداری.
شورای شهرداری جفت قبلاً اصلاحیه ای در آیین نامه تحرک را که سرعت را به محدود می کند ، تصویب کرده است 20 کیلومتر در ساعت در سراسر مرکز تاریخی و 30 در نه خیابان دیگر در مرکز پایتخت یرت.
بر مریدا ، 90 درصد خیابان ها یک خطه است؛ 8٪ بقیه به 20 کیلومتر در ساعت و بقیه به 50 کیلومتر در ساعت محدود می شود. شورای شهرداری قبلاً کار تغییر پلاک ها را آغاز کرده است.
آخرین دیدگاهها